Dvě vítězství pro MenX během patnácti dnů

Most 2011

Tým MenX a jeho jezdecká posádka Jirko Malchárek a Michael Vorba se může těšit z velmi úspěšného června, ve kterém s vozem Ferrari 430 GT zvítězili ve vytrvalostních závodech v Mostě a Slovakiaringu.

Červen byl pro MenX velmi hektický. Nejprve se o jednom víkendu jely závody Ferrari Challenge v Le Mans a českého okruhového šampionátu v Mostě, hned o dva týdny později pak byl na programu závod zóny střední Evropy na Slovakiaringu.

Druhý červnový týden se musel tým rozdělit a část personálu se narychlo letecky přesouvala z Le Mans do Mostu. V Mostu tým poprvé v českém šampionátu startoval z pole position a po bezproblémovém průběhu naplnil roli favorita. Vítězství posunulo Malchárka s Vorbou do čela průběžného pořadí mezinárodního českého šampionátu ve vytrvalostních závodech.

O dva týdny později už byl tým v plné sestavě u východních sousedů na Slovensku, kde se konal závod zóny střední Evropy. V pestré mezinárodní konkurenci si Malchárek s Vorbou zajistili místo v první řadě na startu. Závod rozjížděl Malchárek, který podal výborný výkon a dokázal jezdit vyrovnané časy. Po celý svůj stint držel druhé místo za silnějším Porsche GT2 posádky Racz – Sládečka. Tuto posádku potkal před polovinou závodu defekt a spolu s menší chybou při zastávce v boxu to stačilo na to, aby se červené Ferrari dostalo do vedení. Menx předvedl při střídání Malchárka s Vorbou rychlou zastávku a český jezdec pak kontroloval náskok na své soupeře. Po smůle v Poznani Menx protrhnul smůlu na zahraničních závodech, triumf byl důležitý zejména pro v nedaleké Bratislavě bydlícího Malchárka, který získal cenné body do slovenského šampionátu.

Jirko Malchárek: „Most i Slovakiaring se nám vydařil. Náročnější to samozřejmě bylo na Slovakiaringu, kde byla větší konkurence, ale o to větší radost mám z vítězství, zvláště když bydlím půl hodiny od okruhu. Snažil jsem se jet co nejvyrovnanější časy a šetřit pneumatiky, aby vydržely co nejdéle. Myslím, že se mi to podařilo, protože přilnavost se výrazně zhoršila až poslední dvě kola.“

Michael Vorba: „S červnem jsem hodně spokojený, byl to pro mě vítězný měsíc, mezi závody aut jsem vyhrál i vytrvalostní závod motokár. Slovakiaring byl hodně náročný, konkurence měla rychlejší vůz, ale my jsme byli dost blízko na to, abychom dokázali v případě jakýchkoliv zaškobrtnutí profitovat. Vyvážení vozu stále není dokonalé, letošní specifikace pneumatik nám tolik nesedí, ale Jirkovi i mě se podařilo jet rychle, bez chyb a zároveň šetřit pneumatiky. Hlídal jsem si hlavně náskok na soupeře a nenechal je příliš přiblížit.“

Ivo Horn, ředitel týmu: „Červen byl pro nás hodně náročný hlavně logisticky. O to větší radost máme, že jsme vyhráli oba vytrvalostní závody a v Le Mans dojeli Ján Daniš i Robert Pergl v první desítce z padesáti vozů. Těší nás, že po problémech v Poznani vůz opět šlapal jako hodinky a oba jezdci znovu podali perfektní výkony. Teď nás čeká více než měsíční závodní přestávka, ale pak máme zase v jeden víkend Ferrari Challenge i český šampionát. Vedle přípravy vozů budeme také zkoumat data a snažit se vylepšit nastavení, aby více vyhovovalo letošním specifikacím pneumatik, ve srovnání s loňskem se daleko rychleji opotřebují a také vyvážení vozu není tak dobré.“