MenX na Epilogu 2011 potvrdil nej

Na Invicta Epilogu 2011 završil MenX další rok s Ferrari F430 GT v MMČR na okruzích. Podle výsledků je letošní sezóna (celkově už pátá) rozhodně nejúspěšnější, tým si až do posledního závodu udržoval možnost celkového prvenství v šampionátu. Epilog byl vydařeným zakončením, i když k dokonalosti přece jen krůček chyběl.

Na startu MenX obsadil pátou pozici, nejrychlejší konkurence sestávala z Pagani Zonda, Porsche 911 GT2 a trojice Ferrari F430, z nichž jeden vůz, nováček v českém mistrovství, byla specifikace GT2. Jirko Malchárek předvedl parádní první kolo, když se probil i před Zondu, kterou pak několik kol úspěšně držel za sebou. Zonda poté ujela a začala si budouvat náskok, Jirko s Michaelem Vorbou ale druhé místo udrželi a po odstoupení Zondy si dvojice po dvou hodinách připsala plný počet bodů do bodování MMČR. Bohužel slovenské Porsche zajelo výsledek, který mu stačil k tomu, aby před posádkou Menxu o 2,5 bodu uhájila první pozici.

Dan Želinský ve třetím stintu udržoval odstup od Ferrari F430 GT2, pak ale přišla smůla, která rozhodla o dalším vývoji. Olej na trati způsobil výjezd safety caru a z náskoku jednoho kola najednou zbylo jen pár vteřin. V dalším průběhu závodu Jirkovi a Michalovi bílá GT ujížděla, Michael se nakonec potýkal s převodovkou (posledních 40 minut odjel pouze na 6. převodový stupeň) a cílovou páskou projel jako druhý, s jednokolovou ztrátou – nebýt safety caru, byl by to boj až do posledních metrů.

MenX tak navzdory třem vítězstvím skončil ve vytrvalostním MMČR na okruzích druhý, s výsledky Epilogu ale nelze nebýt spokojený. Při vyhlašování vítězů se ale udělovaly ještě dvě sady pohárů za Českou trofej, kterou na Epilogu MenX vyhrál, celkově i ve své kategorii, a je tak historicky prvním vítězem tohoto nového šampionátu.

Jirko Malchárek: „Epilog pro nás obsahoval dva závody. Měli jsme šanci získat titul v MMČR a zabojovat i o vítězství v šestihodinovce, obojí pro nás byla výzva, stejně tak jako přímé srovnání s italskými piloty se špičkovou technikou GT2. Jen škoda, že i když jsme po prvních dvou hodinách dokázali porazit celé startovní pole, na titul to nestačilo a zaplatili jsme tak hořkou daň za technické poruchy a nedokončené závody v Poznani a v Mostu (mimochodem, vždy jsme odstupovali z první pozice). S naším posledním víkendem na trati jsem spokojený, na závěr sezóny jsme dokázali, že jsme zřejmě nejrychlejší posádka a máme výborné auto ve skvělém týmu. Navzdory generačnímu rozdílu jsme byli s Michalem celou sezónu nejvyrovnanější dvojice, výborně se doplňujeme, i díky Ivovi Hornovi a jeho lidem panuje v týmu skvělá atmosféra. Těším se na novou sezónu a věřím, že také příští rok budu mít s Michalem i s týmem MenX opět mnoho společného.“

Dan Želinský: „Mám velikou radost z druhého místa. Na začátku závodního víkendu jsem se trochu s autem trápil, díky roční přestávce v tomto voze, ale v závodě jsem se konečně dostal do toho správného tempa a opět se za volantem cítil jistě a pohodlně. Při mé jízdě však začaly problémy s pátým převodovým stupněm a já byl nucen řadit ze čtyřky rovnou šestku. Po mém vystřídání se to pak ještě zhoršilo. Bohužel vyjetím safety caru na trat jsme přišli o jednokolový náskok před pronásledovateli a to ukončilo veškeré naše naděje na vítězství. Chtěl bych poděkovat mým kolegům jezdcům, taky týmu za profesionální práci a v neposlední řadě také Greyhound Staru za to, že mi umožnil v Menxu závodit.“

Michael Vorba: „Musím říct, že do posledního závodu jsem nastupoval s tím, že máme, i když ne velkou, šanci na titul. Od začátku jsme měli vysokou rychlost, i když nás občas zbrzdily technické problémy. Nemohli jsme pro to udělat víc, vyhráli jsme závod MMČR, ale štěstí nám nebylo nakloněno. S Jirkou se mi spolupracovalo velmi dobře, jsme už velice sehraná dvojka, což bylo vidět např. na pitstopech, na kterých jsme většinou vydělávali. Velké dík patří celému týmu MenX, odvedli letos velkou práci.“

Ivo Horn, ředitel týmu: „Celkově jsem spokojený se závodem, s jezdci i autem, byl jsem příjemně překvapen naší závodní rychlostí. Sice jsme nedosáhli na vítězství v mistrovství a smůla se safety carem a převodovkou nám nedovolila bojovat až do konce o první místo v Epilogu, ale opět jsme dokázali, že umíme soupeřit i s rychlejšími vozy. Radost mi udělal také double Ferrari, je to pro značku dobrá reklama.“